نیوشانیک، جزء نخستین شرکتهایی است که موفق شده است مجوز رسمی فعالیت بازاریابی شبکه ای را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران اخذ کند و اولین شرکتی است که این فعالیت را در زمینه کالاهای اساسی- مصرفی و عمدتاً مواد غذایی آغاز کرده است. نیوشانیک، زیرمجموعه ای است از شرکت مادری تحت عنوان پخش «مواد غذایی نیوشا داریان» که از سال 1383 به پخش و توزیع مواد غذایی بصورت مویرگی اقدام نموده است و هم اکنون دارای 17 شعبه در سراسر کشور با پرسنل بالغ بر 300 نفر است.
این بدان معناست که بیشتر کالاهایی که در شرکت نیوشانیک از طریق فروش مستقیم شبکه ای به دست مصرف کنندگان می رسند، توسط شرکت اصلی (نیوشاداریان) بصورت سنتی هم در فروشگاهها، سوپر مارکتها و تعاونی های مصرف سراسر کشور توزیع می گردند.
نام «دریانی» با صنعت مواد غذایی کشور در بخش های گوناگون از جمله تولید، بسته بندی، پخش و توزیع گره خورده است و دریانی ها را می توان پیشگامان صنایع و تجارتهای مرتبط با مواد غذایی معرفی نمود. واضح است، آنچه به ساختن این تصویر ذهنی کمک نموده، خوشنامی و اعتبار آنها در این عرصه است .
شرکت نیوشانیک، شرکتی است که عمده مؤسسین و سهامداران آن از خانواده دریانی و همگی از فعالان عرصه تولید و توزیع مواد غذایی با برند های معتبر تجاری در کشور هستند.
کارنامه اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت، بزرگترین سرمایه نیوشانیک محسوب می شود.
